Rok 2020 może być najtrudniejszym okresem dla biznesu. Wiele firm upadnie – to pewne, ale to nie czas na załamywanie rąk. Trzeba działać! Najlepszym sposobem może być przeniesienie swojego biznesu do Internetu. Jak to zrobić?

Wielki paraliż

Giełda notuje historyczne spadki, granice wielu krajów są zamykane, a ludzie w obawie o siebie i swoich bliskich zostają (mam nadzieję) w domu. To poważny problem dla niemal każdego biznesu, ponieważ taki paraliż już teraz spowodował ogromny spadek zamówień w wielu firmach.

Niezależnie w jakiej branży działa Twoja firma, na pewno odczuje skutki pandemii koronawirusa. Historia pokazuje, że w czasach kryzysu upada wiele firm, które nie potrafią zaadaptować się do zmian. Na rynku pozostają natomiast te, które działają szybko.

Skoro ludzie będą rzadziej wychodzić z domu i dokładnie oglądać każdą złotówkę, którą wydadzą, to można słusznie stwierdzić, że warto przenieść swój biznes do Internetu – jak najszybciej.

W tym trudnym momencie podzielę się swoim doświadczeniem w pracy z wieloma biznesami, które w swojej karierze skutecznie wprowadziłem do Internetu.

Dlaczego przenieść biznes do Internetu?

Warto zacząć od tego, dlaczego w ogóle przenosić biznes do Internetu. W obecnej sytuacji wydaje się to oczywiste – będziemy unikać kontaktu z ludźmi w obawie o zarażenie wirusem. Natomiast korzyści jest o wiele więcej.

Reklama internetowa ma swoje niepodważalne atuty:

1. Reklama internetowa jest precyzyjna. Dzięki narzędziom reklamowym możemy dotrzeć tylko do zainteresowanych osób. Na przykład na fejsie można wybierać ludzi, którzy są w określonym przedziale wiekowym, np. (18-21 lub 50-60), w określonej lokalizacji (np. Miasto, powiat, cały kraj lub osoby przebywające w promieniu 1km od siedziby firmy) … ale też osoby określonej płci, mówiące w konkretnym języku posiadających konkretne zainteresowania lub nawet urządzenia (np. Samsung Galaxy S9).

2. Reklama internetowa jest błyskawiczna. Nie dość, że reklamę w Internecie może ustawić każdy, to trzeba podkreślić, że kampania zaczyna przynosić efekty już kilka godzin po uruchomieniu. To zdumiewające tempo, ponieważ w ciągu jednego popołudnia każdy może uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Internecie i jeszcze tego samego dnia zdobyć pierwszego klienta.

3. Reklama internetowa jest tania. Wiemy już, że reklama internetowa pozwala nam docierać do precyzyjnej grupy osób, działa błyskawicznie, a to oznacza, że jest bardzo tania. Muszę tutaj zaznaczyć, że to łatwo jest przepalić cały budżet i nie osiągnąć żadnego efektu, natomiast odpowiednie umiejętności i doświadczenie w reklamie internetowej gwarantują niższy koszt.

Od czego zacząć?

Po pierwsze strona internetowa. Jeśli już ją posiadasz, to super, jesteś o krok przed innymi. Strona internetowa to Twój najlepszy sprzedawca i Twoje miejsce w sieci. Powinna być centrum wszelkiej aktywności, którą prowadzisz w Internecie.

Prowadząc stacjonarny sklep możesz bardzo szybko przenieść całą sprzedaż do Internetu. Istnieje wiele tanich i skutecznych platform e-commerce, które pozwolą Ci postawić sklep online w ciągu jednego dnia i od razu zacząć promowanie Twoich produktów.

Drugim krokiem będzie pozyskiwanie ruchu. Szybkość ma znaczenie w trakcie kryzysu, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie skoncentrowanie się na pozyskiwaniu wartościowego ruchu za pomocą Google Ads lub Facebook Ads. Kampanie uruchomisz w ciągu 1-2 dni i zaczniesz ściągać na swoją stronę potencjalnych klientów.

Ponadto – taktyka. Skoncentruj się na tych elementach Twojej oferty, które można jak najszybciej sprzedać za pośrednictwem Internetu. Niektóre usługi można wykonać tylko w siedzibie firmy, ale część warto załatwić zdalnie. Ogranicz promowanie usług, które w najbliższym czasie (a mówimy tu nawet o kilku miesiącach) mogą nie cieszyć się wielkim zainteresowaniem.

Ile to będzie kosztować?

Nie będę przynudzał, przejdę do konkretów.

Prosta strona internetowa to koszt około 700-1000 zł, lub od 60 zł miesięcznie w abonamencie.

Bardziej skomplikowana strona może kosztować w granicach 2000-4000 zł lub od 120 zł miesięcznie w abonamencie.

Sklep internetowy to trochę większy wydatek – od 3000 zł wzwyż, ale istnieje wiele rozwiązań, które pozwalają prowadzić sklep w opłacie abonamentowej.

Jeśli planujesz postawienie nowej strony lub potrzebujesz jej odświeżenia, skontaktuj się z nami.

Reklama internetowa w dużej mierze zależy od tego, ile chcesz przeznaczyć na miesięczny budżet marketingowy. Prowadząc samodzielnie możesz uzyskać zadowalający efekt nawet przy 500 zł, natomiast jeśli zależy Ci na ekstremalnej skuteczności, to możesz rozważyć skontaktowanie się z nami – z naszymi klientami rozliczamy się głównie za efekt, nie za starania!

Sprawdź naszą ofertę generowania klientów dla firm usługowych, dla sklepów internetowych i dla kursów online.

Kiedy możesz spodziewać się efektów?

Stworzenie strony internetowej może trwać nawet kilka tygodni. To dość złożony proces, który wymaga Twojej współpracy z wykonawcą, dlatego przygotuj się na intensywną komunikację. Zgłaszają się do nas przedsiębiorcy, którzy chcą szybko przenieść swój biznes do Internetu, dlatego przeznaczyliśmy więcej czasu na przyjęcie i obsługę nowych klientów. Wiemy, że szybkość ma znaczenie, dlatego chcemy ten czas skrócić do kilku dni.

Przygotowanie i wdrożenie kampanii reklamowej nie powinno zająć więcej niż 2-3 dni, a efekty w postaci klientów i sprzedaży pojawią się błyskawicznie – nierzadko w dniu uruchomienia kampanii.

Liczy się skuteczność

Obecnie wiele biznesów notuje ogromne spadki sprzedaży i nie ma się co dziwić. To naturalna reakcja ludzi i rynku – w obliczu zagrożenia zamieramy w bezruchu. Za kilka tygodni przyzwyczaimy się do nowej rzeczywistości lub znajdziemy rozwiązanie i sprzedaż ponownie zacznie rosnąć, ale już na innych zasadach.

Twoja firma musi być na to przygotowana.

Jak możesz upewnić się, że Twój marketing będzie skuteczny i zyskasz przewagę w trudnym okresie? Z naszymi klientami rozliczamy się głównie za efekt – za każdego zdobytego klienta lub sprzedany produkt. Tylko w ten sposób masz gwarancję, że pracujemy na to, by Twoja firma rosła. To szczególnie ważne teraz, by mieć partnera, który dba o Twój biznes.

Skontaktuj się z nami – pomożemy!

 

Bartek Szczepaniak

Bartek Szczepaniak

Projektuję strategie marketingowe i wdrażam zaawansowane metody generowania klientów. Marketing powinien przynosić efekty, dlatego prowadzę kampanie reklamowe i automatyzję marketing. Fascynuje mnie połączenie psychologii i technologii w łączeniu wspaniałych produktów z potrzebującymi odbiorcami.